Kinderopvang

OBS ’t Hout werkt intensief samen  met Villa Vrolijk, onze vaste partner voor kinderopvang. Ook werken we samen met locatie Maraboe van Spring Kinderopvang.

Villa Vrolijk heeft twee locaties in de wijk. De grote locatie is op de Geldropseweg 43 en een kleinere locatie bevindt zich in het gebouw op locatie Mahoniehoutstraat 9.

De schooltijden en de opvang van uw kind buiten de schooluren zijn op elkaar afgestemd. We hebben met onze partner Villa Vrolijk en de locatie Maraboe van Spring Kinderopvang hierover afspraken gemaakt. Kinderopvang wordt niet door de school verzorgd. We laten dit verzorgen door een professionele organisatie vóór en ná schooltijd.

De opvang door Villa Vrolijk is in de school of op hun andere locatie op de Geldropseweg 43 in Mierlo-Hout. Kinderen die gebruik maken van de locatie op de Geldropseweg worden elke dag gehaald en gebracht in de opvallende gele autobus. De opvang door Spring is op locatie Maraboe. Deze opvang is te bereiken via een voetpad. De kinderen worden voor schooltijd lopend gebracht en na schooltijd door medewerkers van Spring weer opgehaald.

Ouders beslissen zelf naar welke opvang hun kind gaat. Diverse kinderen gaan ook naar andere vormen van opvang zoals gastouderopvang in de wijk.

Meer informatie is te vinden op www.spring-kinderopvang.nl.

​

De samenwerking met Villa Vrolijk is intensief. We streven beiden een doorgaande lijn in pedagogische benadering na en hebben een zogenaamde warme overdracht wanneer kinderen vanuit Villa Vrolijk de overstap naar de kleuterklas maken. De peuteropvang van Villa Vrolijk en de kleutergroepen werken ook geregeld met elkaar samen. We zijn van plan om samen een ‘jongekindcentrum’ te realiseren op de plek waar nu locatie 9 staat.

Voor meer informatie zie www.kdv-villavrolijk.nl.