Onze school

IMG_2305.JPG

In Mierlo-Hout is OBS 't Hout de enige openbare school. Een openbare school is neutraal en schenkt aandacht aan de verschillen tussen kinderen. Er is geen voorkeur voor een bepaalde (geloofs)richting. Het is bij uitstek onderwijs met aandacht en waardering voor andere opvattingen. Niet apart maar samen.

De kinderen op onze school zijn een afspiegeling van de samenleving. Er is geen betere plek om kinderen van jongs af aan te leren respect te hebben voor ieders mening of overtuiging.

Openbare Basisschool 't Hout werd in 1974 opgericht door de Gemeente Helmond. Dit gebeurde nadat ouders uit de wijk daarvoor diverse acties hadden ondernomen. OBS 't Hout is dus een school die door ouders bevochten is. Het was de tweede openbare school in Helmond. OBS ‘t Hout heeft een goede naam in de wijk en daar zijn we trots op. Gericht op de toekomst willen we die hoog houden.

4102018_bs-tHout-Mierlo_zuiver-c-15.jpg
Bs_t_Hout-Zuiver-c-15112018-20.jpg
Bs_t_Hout-Zuiver-c-15112018-24.jpg

Wilt u meer weten?

Wij nodigen u van harte uit eens een keer een kijkje te komen nemen in de school als deze 'in bedrijf' is. We zijn trots om over onze school te mogen vertellen. Hiervoor kunt u een telefonische afspraak maken. U kunt dan op al uw vragen antwoord krijgen en u krijgt een rondleiding door de school. Zo kunt u nog een beetje meer de gezellige en leerzame sfeer proeven.

We hanteren op onze school een zogenaamd plaatsingsbeleid. Dat beleid regelt de plaatsing van nieuwe leerlingen op de school tot een onderwijskundig verantwoord maximum aantal leerlingen in een groep. Aan de hand van de regels die in het plaatsingsbeleid zijn vastgelegd besluiten we over toelating van nieuwe leerlingen in bestaande groepen. Het plaatsingsbeleid is op aanvraag beschikbaar.