Bibliotheek op school

In de school hebben we een Bibliotheek op School: een collectie boeken voor alle leerlingen.
De Bibliotheek op School wordt ingericht door Bibliotheek Helmond-Peel. De bibliotheek zorgt voor een collectie boeken, kasten en apparatuur en biedt organisatorische ondersteuning. Daarnaast biedt de bibliotheek advies bij leesbevorderingactiviteiten. Het uitlenen gebeurt door vrijwilligers van de school.
De school heeft gekozen voor deelname aan het Bibliotheek op Schoolproject om het voor de kinderen mogelijk te maken op eenvoudige wijze boeken te lenen. Wij onderstrepen  het belang van  het voorlezen aan kinderen en hopen dat ouders gebruik maken van de Bibliotheek op school. Veel voorlezen is van grote invloed op de taalontwikkeling van kinderen en het is bovendien ook erg leuk om samen van boekjes te genieten. De BOS is te vinden op Mahoniehoutstraat 9.

Openingstijden*:
 Maandag  14:30 - 15:15 uur
 Woensdag  11:30 - 13:00 uur

Vanwege tekort aan bezetting zijn de openingstijden (tijdelijk) aangepast.
De bibliotheek op locatie 13 is momenteel alleen op woensdag geopend.
De bibliotheek op locatie 9 is ook iedere woensdag geopend, en óm de week op maandag, ook vanwege een tekort aan biebouders. De bibliotheek op locatie 9 is niet geopend op: 18 september, 2 oktober en 16 oktober.